Implică-te

Cetățenii Sectorului 2 nu sunt de rangul 2

Cetățenii Sectorului 2 nu sunt de rangul 2

Am luat act cu stupoare, acum câteva zile, de declarația hazardată a domnului Emanoil Dascălu, secretarul de stat în Ministerul Fondurilor Europene, făcută într-o conferinţă privind infrastructura.

Un nou inceput cu imprumutul potrivit. Sume intre 500 si 10.000 de lei, rate fixe saptamanale sau lunare. Conform acestuia, nici mai mult, nici mai puțin, Magistrala 5 de metrou în curs de execuţie pe tronsonul Râul Doamnei - Eroilor se va opri la staţia Iancului şi nu va mai fi construită până în zona Pantelimon, aşa cum prevedea proiectul iniţial.

„S-a refăcut linia de tramvai care leagă Piaţa Iancului de Pantelimon, motiv pentru care Magistrala 5 se va opri la staţia Iancului, nu va mai cuprinde şi partea a doua. Primăria nu are interes”, citat din domnul Dascălu.

Deci domnul Dascălu, tehnocrat recomandat probabil de anumite competențe, nu numai că vorbea fără să se consulte cu Ministerul Transporturilor, care s-a și delimitat de declarațiile sale, dar și în numele Primăriei. Pe baza căror argumente, numai el știe.

Știe însă domnul secretar de stat cât timp a fost acea linie de tramvai în modernizare, de a exasperat cetățenii sectorului 2 aproape cât au fost exasperați și cei din sectorul 4 cu tărăgănarea Pasajului de la Piața Sudului? Știe oare că această linie de tramvai abia a ajuns la jumătate cu modernizarea, adică până la Piața Delfinului? Știe oare că șoseaua Pantelimon a arătat întotdeauna ca după bombardament iar șoseaua Colentina, la orele de vârf, e sufocată mai ceva ca autostrada Soarelui în plin sezon estival?

Nu, domnule Emanoil Dascălu, secretar de stat, lucrările la magistrala 5 nu au nici un motiv să se oprească la Piața Iancului. Dacă locuiești în sectorul 2 nu înseamnă că ești un fel de cetățean de rangul 2. Avantajele liniei de metrou sunt incomparabile față de facilitățile unei linii de tramvai.

Cu un RATB ce are tramvaie fără aer condiţionat care devin adevărate saune de la primele ore ale dimineţii, cu 50.000 de maşini care traversează zilnic centrul oraşului, cu o centură blocată de peste 140.000 de maşini, cu o viteză medie de deplasare în oraş de 30 km/h, Bucureștiul nu este o Capitală Europeană, poate nici măcar un oraș european de bun simț.

O Capitală Europeană înseamnă cât mai mult transport public, cât mai mult metrou și bicicletă, cât mai puțină poluare. Acesta este viitorul pe care trebuie să-l urmăm și noi. Acesta este viitorul pe care unii tehnocrați s-ar putea să-l conteste pe baza unor calcule matematice seci.

Dar noi, politicienii, nu avem dreptul, nu avem voie să nu oferim acest viitor celor pe care îi reprezentăm aici în Parlament. Iar eu reprezint cetățenii sectorului 2 care trebuiesc respectați ca niște cetățeni europeni ce sunt.

Ce declar acum nu o fac politicianist, populist, doar pentru că se apropie alegerile, ci pentru că faptele mele de până acum au arătat că se pot face lucruri pe care unii le considerau imposibile sau le-au tărăgănat la nesfârșit.

În iulie 2011, ca Ministru al Transporturilor, am deschis staţiile de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, de pe magistrala 4. Investiția s-a ridicat la suma de 72,5 milioane euro. Am spus atunci că îmi doresc să renunțăm la politica prin care începem mii de lucrări fără a le termina și vrem să demonstrăm tuturor că suntem în perioada recuperării întârzierilor. Ceea ce am și reușit.

Apoi, în luna noiembrie 2011, am inaugurat lucrările la magistrala de metrou M 5, Drumul Taberei - Eroilor II. Am trăit atunci un moment important in istoria post – decembristă a României pentru că am pornit un nou proiect de metrou, de la zero. Tronsonul trebuia să fie gata cel târziu în 2015. De ce nu e încă gata? Cred că domnii Ponta și Șova știu cel mai bine.

Pentru secțiunea Universitate–Pantelimon, valoarea totală a investiției era de 750 milioane euro. Am semnat acordul de împrumut cu Banca Europeană de Investiții și am lăsat în curs de elaborare proiectele tehnice preliminare de contractare a lucrărilor de structură. Acestea sunt FAPTE, nu VORBE!

Nu au Ministerele bani pentru metroul Pantelimon, sau Colentina, sau cel din Sectorul 5? Ei bine, tocmai asta e misiunea dumneavoastră la Ministerul Fondurilor Europene – să faceți rost de ei, cum am făcut eu.

BEI, BERD, planul de investiţii Juncker, China, Japonia, bani întotdeauna există, trebuie doar să știi și să vrei să-i atragi.

În concluzie, mai puțin cu vorbele, mai mult cu faptele.

Cetățenii sectorului 2, Pantelimon și nu numai, merită metrou și vor avea. De asta suntem noi în Parlament, ca să ne asigurăm că se va întâmpla asta!

 http://www.stiripesurse.ro/cetatenii-sectorului-2-nu-sunt-de-rangul-2_987474.html